W niedzielę, 26 maja 2024 r. Mieszkańcy Kunowa i okolicznych miejscowości zebrali się na Skwerze im. Powstańców Styczniowych w Kunowie, by wspólnie świętować obchody Gminnego Dnia Matki. Organizatorem wydarzenia byli: Burmistrz Miasta i Gminy Kunów Lech Łodej, Gminne Centrum Kultury w Kunowie i Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna w Kunowie. Podczas uroczystości obecni byli: Radni Rady Miejskiej w Kunowie, a także Dyrektorzy placówek oświatowych z terenu gminy Kunów. Imprezę rozpoczął występ przedszkolaków z Publicznego Przedszkola w Kunowie. Grupa Biedronek wykonała „Poloneza”, przygotowanego pod kierownictwem Katarzyny Pająk a Grupa Skrzatów wystąpiła w tańcu pt: „Tańce i kwiaty dla mamy i taty”, pod kierownictwem pani Jolanty Żeber. Jako kolejni zaprezentowali się uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej im. Stanisława Staszica w Nietulisku Dużym. Zespół wokalny wykonał piosenkę „Jesteś mamo skarbem mym”. Z Publicznej Szkoły Podstawowej w Wymysłowie wystąpił Jakub Nowakowski w piosence „Bodź moim natchnieniem”. Zespół Szklono – Przedszkolny w Janiku reprezentowały Aleksandra Sawicka, Lena Ziółkowska i Paulina Zalewska, które zaśpiewały piosenkę „Tobie mamo”, z repertuaru Krzysztofa Krawczyka. Program muzyczny dedykowany wszystkim mamom zaprezentowała także uczennica Publicznej Szkoły Podstawowej im. Antoniego Hedy „Szarego” w Kunowie Anna Milewska, w piosence „Listy do M”, z repertuaru Violetty Villas. Wszystkich występujących z publicznych szkół podstawowych, pod kątem artystycznym przygotowała nauczycielka muzyki Anna Łukawska – Wielguszewska.
Gorące życzenia dla wszystkich mam popłynęły z ust Burmistrza Miasta i Gminy Kunów Lecha Łodeja, Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kunowie Piotra Rakoczego oraz dowódcy Orkiestry Polowej Brygady Polskich Drużyn Strzeleckich Jerzego Brożyny. Na zakończenie uroczystości do zabawy tanecznej zachęcała uczestników Orkiestra Polowa Brygady Polskich Drużyn Strzeleckich. Organizatorzy dziękują druhom Ochotniczych Straży Pożarnych z Kunowa, którzy czuwali nad bezpieczeństwem oraz pozostałym osobom zaangażowanym w organizację tego wydarzenia.